АНОТАЦІЯ
на матеріали досвіду роботи учителя початкових класів
Запорізької спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови № 7
територіального відділу освіти , молоді та спорту
Комунарського району Запорізької міської ради
Єрьоміної Лариси Іванівни, учасника конкурсу «Учитель
року -2014», з проблеми
«Розвиток навичок
виразного читання як засіб формування повноцінних читацьких умінь молодших
школярів»
Досвід роботи Єрьоміної
Лариси Іванівни з розвитку навичок виразного читання молодших школярів дозволяє
формувати повноцінні читацькі уміння і навички молодших школярів. В умовах
впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти і
реалізації завдань, які стоять перед вчителем щодо проблеми розвитку творчої
особистості, формування в неї ключових та предметних компетентностей, зокрема, читацької,
досвід вчителя є актуальним.
Одним із основних
завдань як педагога, вчителя початкових класів, Лариса Іванівна вважає формування у дітей любові до слова як
виразника думки та почуттів.
Теоретичною
основою досвіду є:
1.
пріоритетні
напрямки Державного стандарту початкової
загальної освіти;
2.
основні
положення освітньої галузі «Літературне
читання», в яких визначається значущість
комунікативно-мовленнєвого принципу та діалогової взаємодії;
3.
провідні психолого-педагогічні праці вчених
щодо розвитку навичок виразного читання: Т.Г.Єгорова, М.Жинкіна,
О.Леонтьєва, М.С.Вашуленка .,
О.Я.Савченко, , Г.А.Олійника, Г.П.Коваль
та інших.
Провідна ідея досвіду
визначається в тому, що
усвідомлення змісту твору, розуміння його ідейної спрямованості та виразність читання є нероздільними
процесами і дають поштовх до позитивної мотивації та активізації пізнавальної
діяльності учнів початкових класів.
Лариса Іванівна у своїй роботі над проблемною
темою використовує такі методи:
-
аналіз психолого-педагогічної теорії, методичної
літератури;
-
вивчення передового педагогічного досвіду;
-
педагогічний експеримент;
-
спостереження;
-
методи теоретичного узагальнення.
Педагогічна діяльність
Єрьоміної Л.І. грунтується на принципах:
-
науковості, послідовності, доступності;
-
практичної спрямованості знань;
-
мовного чуття, оцінки виразності мовлення;
-
комунікативно – діяльнісного і системного
підходу до мовленнєвого розвитку школярів;
-
комплексного інтонаційного підходу до розвитку
повноцінних читацьких умінь;
-
індивідуального
підходу до учнів.
Ці
принципи навчання вчитель реалізує
шляхом застосування різних форм, методів й прийомів роботи, а також
використовує на своїх уроках елементи інноваційних технологій, зокрема: інтерактивних,
ігрових, проектних, критичного мислення.
Практичне значення досвіду Єрьоміної Л.І. полягає
в тому, що завдяки ефективному формуванню навичок виразного читання можливе не лише оволодіння повноцінною
навичкою читання, але й формування
комунікативної компетентності школярів та виховання особистості, яка піклується про якість своєї мови та
вміло користується нею.
Процес розвитку навичок виразного читання як засіб формування
повноцінних читацьких умінь в початкових
класах буде ефективнішим, якщо він ґрунтується на системі спеціально підібраних
вправ за умови їх систематичного та послідовного використання. Додатки
досвіду роботи містять розробки уроків з
літературного читання з проблемної теми, перелік вправ для формування й
розвитку навичок виразного читання, пам′ятки для учнів, творчі роботи школярів
щодо складання інтонаційного малюнку віршованого твору.
Стан досвіду за характером новизни – інноваційний,
пов′язаний з реалізацією завдань нового Державного стандарту початкової загальної освіти.
Досвід вчителя початкових класів Єрьоміної Л.І. можна
рекомендувати для вивчення педагогічним
працівникам інших шкіл району та міста.
Анотацію підготувала
заступник директора з навчально-виховної роботи
Запорізької
спеціалізованої школи
з поглибленим
вивченням іноземної мови № 7
Бірюкова І.В.,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель
Комментариев нет:
Отправить комментарий